Τέλος στην Εισφορά Αλληλεγγύης των Συνταξιούχων (ΕΑΣ)

Η ΑΠΟΦΑΣΗ-ΒΟΜΒΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
 
Οριστικό τέλος στην Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων
 
Καταρρέει οριστικά ως αντισυνταγματική η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), καθώς δημοσιεύθηκε επίσημα η απόφαση-βόμβα της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που λύνει το νομικό ζήτημα σε «πιλοτική δίκη», ανοίγοντας τον δρόμο σε μεγάλες ανατροπές και δημοσιονομικούς «πονοκεφάλους».
 
 2017 02 12 eas
 
Επιβεβαιώνοντας όσα προανήγγειλε και αποκάλυψε το «Εθνος» στις 26-5-15, η Ολομέλεια ΕΣ έκρινε αντίθετη στο Σύνταγμα την ΕΑΣ που επιβλήθηκε με σειρά μνημονιακών νόμων στους συνταξιούχους του δημόσιου τομέα και των «ειδικών μισθολογίων», δηλαδή σε δικαστικούς λειτουργούς, ενστόλους (στρατιωτικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς, πυροσβέστες), διπλωμάτες, πανεπιστημιακούς, ιατρούς ΕΣΥ κ.λπ.
Με τη δημοσίευση της απόφασης, η πολιτεία οφείλει να σταματήσει την είσπραξή της από τον επόμενο μήνα, κάτι που θα επέφερε έμμεση αύξηση συντάξεων, αν και είχε υποστηριχθεί τότε (περίπου προ 2ετίας) η άποψη ότι ίσως προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα που θα προέκυπτε μελλοντικά.
Πάντως, το Δημόσιο γλιτώνει εν μέρει το δημοσιονομικό «σοκ» των αναδρομικών που θα κατέβαλλε σε βάθος 5ετίας, καθώς οι τυχεροί που θα τα εισπράξουν είναι -όπως είχαμε γράψει- μόνο όσοι είχαν την πρόνοια να προσφύγουν στα δικαστήρια, περιμένοντας την «πιλοτική» απόφαση, που ανάβει «πράσινο φως» σε συνταξιούχους τουλάχιστον 1.000 εκκρεμών δικών.
Μεγάλη πλειοψηφία
Η Ολομέλεια ΕΣ υπό την προεδρία του Νικ. Αγγελάρα είχε δεχθεί με μεγάλη πλειοψηφία (25-2 ψήφοι) την αντισυνταγματικότητα των νόμων που έφεραν την ΕΑΣ και πρόβλεψαν την αύξησή της αργότερα (ν. 3863/10, 3865/10, 3896/11, 4002/11), ενώ σε νεότερη διάσκεψη δέχθηκε λίγο αργότερα, με οριακή πλειοψηφία (15-12 ψήφοι), ότι η αντισυνταγματικότητα για όσους δεν προσέφυγαν δικαστικά θα ίσχυε από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης του ΕΣ (δηλαδή από τώρα) και δεν θα είχε αναδρομική εφαρμογή.
Κι αυτό για εξαιρετικά σοβαρούς δημοσιονομικούς λόγους, καθώς τυχόν αναδρομικότητα θα τίναζε τα ασφαλιστικά ταμεία στον αέρα, γιατί θα σήμαινε επιστροφή τουλάχιστον 1-2 δισ. ευρώ, αφού η παρακράτηση «έτρεχε» από το 2010-11.
Ομοια τακτική ακολούθησαν ανώτατα δικαστήρια και σε άλλες περιπτώσεις αναδρομικών (αντισυνταγματικές περικοπές μισθών - συντάξεων, «φουσκωμένες» αντικειμενικές αξίες ακινήτων που διογκώνουν τον ΕΝΦΙΑ κ.λπ.), αφού «το ταμείον είναι μείον» και το κράτος αδυνατεί να επιστρέψει ακόμα και τα αναδρομικά που επιδικάστηκαν προ 3-4 ετών, αλλά οι αποφάσεις διατηρούν πλέον «διακοσμητικό» χαρακτήρα...
Στην πιλοτική απόφαση, άνω των 150 σελίδων, που αφορά τη συνέχιση της παρακράτησης μέχρι τις μέρες μας με νεότερες πράξεις, το ΕΣ δέχεται ότι οι νόμοι που επέβαλαν την ΕΑΣ και την αύξησαν θίγουν συνταγματικές αρχές που αφορούν την ισότητα στα δημόσια βάρη, την αναλογικότητα, την προστατευόμενη εμπιστοσύνη προς το κράτος, την κοινωνική ασφάλιση κ.λπ.
Η απόφαση τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι η ΕΑΣ ως αμιγές μέτρο διαταμειακής - διαγενεακής αλληλεγγύης, ανεξάρτητο της νομοθετικής στόχευσης για εν ευρεία εννοία ανταποδοτικότητα, αντιβαίνει στις συνταγματικές αρχές της ισότητας στα δημόσια βάρη και της αναλογικότητας, καθώς δεν αιτιολογείται επαρκώς η επιβολή καθ’ εαυτήν του επίμαχου βάρους αποκλειστικά στους συνταξιούχους της παρούσας γενεάς τόσο του Δημοσίου όσο και των λοιπών ΦΚΑ (Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης) ως ενιαίας κατηγορίας, εν όψει του ότι το μέτρο υπερβαίνει τα όρια του συνταξιοδοτικού σχήματος και των κατ’ ιδίαν ασφαλιστικών κοινοτήτων, στις οποίες ανήκουν οι βαρυνόμενοι.
Επίσης δεν αιτιολογείται επαρκώς ούτε η εσωτερική διαρρύθμιση της οικείας εισφοράς, σχετικά με τον καθορισμό του ύψους και των συντελεστών της ΕΑΣ, καθιστώντας έτσι μη εφικτό και τον σχετικό δικαστικό έλεγχο.
Κατά το ΕΣ, οι δυσμενείς ασφαλιστικοί δείκτες (που παρουσιάζονται στις αιτιολογικές εκθέσεις των νόμων) και η διατάραξη της ασφαλιστικής ισορροπίας και μάλιστα της αναλογίας ανάμεσα σε ενεργούς ασφαλισμένους-συνταξιού­χους αποτελούν λόγους που μπορούν να δικαιολογήσουν μόνο κατ’ αρχήν την αναγκαιότητα λήψης μέτρων (περικοπή συνταξιοδοτικών δαπανών, αύξηση εσόδων του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος).
Δεν μπορούν, όμως, να δικαιολογήσουν την επίρριψη του σχετικού γενικευμένου κοινωνικοασφαλιστικού βάρους στην κατηγορία των συνταξιούχων, που εμφανίζουν και εγγενή δυσχέρεια αναπλήρωσης του εισοδήματός τους σε σχέση με τους ενεργούς.
Πάγια χρηματοδότηση
Επίσης, το ΕΣ παρατηρεί ότι η ΕΑΣ δεν αποτελεί έκτακτο δημοσιονομικό μέτρο προς ελάφρυνση του προϋπολογισμού, αλλά παρέμβαση διαρθρωτικού χαρακτήρα υπό τη μορφή πάγιου μηχανισμού χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης, στο πλαίσιο της κοινωνικοασφαλιστικών μεταρρυθμίσεων των ν. 3863 και 3865/10.
Ωστόσο, η έλλειψη ώριμης, πλήρους και επιστημονικά τεκμηριωμένης μελέτης, από την οποία να προκύπτει το αναγκαίο και πρόσφορο τόσο της επιβολής της ΕΑΣ όσο και του ύψους της για τη βιωσιμότητα του συστήματος, παραβιάζει τη συνταγματική υποχρέωση για διασφάλιση της αναλογιστικής και οικονομικής βιωσιμότητας του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, αλλά και τη συνταγματική αρχή της ασφάλειας δικαίου.
Το ΕΣ τονίζει ακόμα ότι παραβιάζει την αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη η ομοιόμορφη μεταχείριση αφενός των συνταξιούχων του Δημοσίου, πρώην δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων, στρατιωτικών και όσων λαμβάνουν σύνταξη με αυτό το σύστημα συνταξιοδότησης και αφετέρου των κοινών ασφαλισμένων των ΦΚΑ, αλλά και η θεσμοθέτηση υποχρέωσης για την πρώτη κατηγορία να συμβάλει με το επίμαχο διαταμειακό βάρος στη βιωσιμότητα του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος.
Κι αυτό γιατί οι δημόσιοι λειτουργοί, υ­πάλληλοι, στρατιωτικοί κλπ., όταν συνταξιοδοτούνται συνιστούν ιδιαίτερη κατηγορία, που δεν μετέχει στους κινδύνους του κοινωνικοασφαλιστικού συ­στήματος υπό την ιδιότητα του ασφαλισμένου και ευθέως ωφελουμένου από την ύπαρξή του, η όποια δε επιβάρυνσή τους με σκοπό τη χρηματική ενίσχυση του συγκεκριμένου τομέα της κρατικής δράσης και την κάλυψη των ελλειμμάτων του ή για την καταβολή μελλοντικών συντάξεων, πρέπει να γίνεται στο πλαίσιο εθνι­κής-κοι­νωνικής αλληλεγγύης και με βάση την ισότητα ενώπιον των δη­μοσίων βαρών.
Αλέξανδρος Αυλωνίτης
πηγή: ethnos.gr

 

 

sigjrr

 

 

Συντάξεις: Ρυθμίζονται για όσους αποστρατεύθηκαν μέχρι 30/6.

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση(Κ.Υ.Α.), Αριθ. Πρωτ.: 110974/0092/ 2016,που δημοσιεύθηκε στις  14 Νοεμβρίου 2016 και Θέμα :Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 6, 9 και 10 του ν. 4387/2016,με τις διατάξεις του οποίου, επέρχονται σημαντικές αλλαγές στην μέχρι σήμερα ισχύουσα συνταξιοδοτική νομοθεσία που διέπει τους υπαλλήλους-λειτουργούς του Δημοσίου και τους εξομοιούμενους μ’ αυτούς καθώς και τους στρατιωτικούς,καθορίζονται ειδικότερα όσο αφορά το Άρθρο 6 του παραπάνω νόμου τα παρακάτω: 
1.Η σύνταξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας μέχρι και την 30-6-2016 ή κρίθηκαν αποστρατευτέοι μέχρι την ημερομηνία αυτή (ανεξάρτητα του χρόνου διαγραφής τους από τις Τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας), με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας και μετά από τακτικές ή έκτακτες κρίσεις και υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ανωτέρω ημερομηνία πληρούσαν τις προϋποθέσεις άμεσης καταβολής της σύνταξής τους, θα εξακολουθήσει να υπολογίζεται με βάση τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν κατά την 31-12-2014. 
2.Η σύνταξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας από 1-7-2016 και μετά ή κρίθηκαν αποστρατευτέοι μετά από τακτικές ή έκτακτες κρίσεις από την ημερομηνία αυτή και μετά και υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ή της κρίσης τους πληρούσαν τις προϋποθέσεις άμεσης καταβολής της σύνταξής τους, υπολογίζεται με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016 που αφορούν τον υπολογισμό των συντάξεων. 
Δείτε παρακάτω το τμήμα της Κ.Υ.Α.που δημοσιεύθηκε σήμερα 14 Νοεμβρίου 2016,όσο αφορά τις οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του Άρθρου 6 για τον υπολογισμό των συντάξεων των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων,των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος: 
<<ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 
Α. Η σύνταξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας μέχρι και την 30-6-2016 ή κρίθηκαν αποστρατευτέοι μέχρι την ημερομηνία αυτή (ανεξάρτητα του χρόνου διαγραφής τους από τις Τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας), με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας και μετά από τακτικές ή έκτακτες κρίσεις και υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ανωτέρω ημερομηνία πληρούσαν τις προϋποθέσεις άμεσης καταβολής της σύνταξής τους, θα εξακολουθήσει να υπολογίζεται με βάση τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν κατά την 31-12-2014. Οι διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, περί ανωτάτου ορίου σύνταξης λαμβάνονται υπόψη κατά τον προσδιορισμό του ποσού των ανωτέρω συντάξεων. 
Εξαιρέσεις:
α. Όσοι από τα ανωτέρω πρόσωπα έχουν αποχωρήσει από την Υπηρεσία μέχρι και 30-6-2016, έχοντας συμπληρώσει τουλάχιστον 15 έτη ασφάλισης αλλά όχι και το όριο ηλικίας καταβολής της σύνταξής τους και ανεξάρτητα εάν είχαν υποβάλει, μέχρι και την ανωτέρω ημερομηνία, αίτηση συνταξιοδότησης και είχε ή δεν είχε εκδοθεί απορριπτική πράξη ή υποβάλουν για πρώτη φορά αίτηση συνταξιοδότησης, μετά την ημερομηνία αυτή, δικαιούνται σύνταξη υπολογιζόμενη με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016. 
β. Στις περιπτώσεις που στρατιωτικός συνταξιούχος, του οποίου η σύνταξη έχει υπολογισθεί με βάση τις ισχύουσες μέχρι 31-12-2014 διατάξεις, έχει επανέλθει ή επανέρχεται για οποιονδήποτε λόγο στην ενεργό υπηρεσία και αποχωρεί εκ νέου από την Υπηρεσία από 1-7-2016 και μετά, η σύνταξη την οποία ελάμβανε μέχρι την επαναφορά του στην Υπηρεσία, θα υπολογισθεί εκ νέου με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016. Τα ανωτέρω, ισχύουν ανεξαρτήτως του εάν ο στρατιωτικός συνταξιούχος θα επανέλθει εν τοις πράγμασι στην Υπηρεσία. 
Β. Η σύνταξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση αποστρατείας από 1-7-2016 και μετά ή κρίθηκαν αποστρατευτέοι μετά από τακτικές ή έκτακτες κρίσεις από την ημερομηνία αυτή και μετά και υπό την προϋπόθεση ότι κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης ή της κρίσης τους πληρούσαν τις προϋποθέσεις άμεσης καταβολής της σύνταξής τους, υπολογίζεται με βάση τις οικείες διατάξεις του ν. 4387/2016 που αφορούν τον υπολογισμό των συντάξεων. Ειδικότερα οδηγίες για τον υπολογισμό της σύνταξης όσων από τα πρόσωπα αυτά η υπαλληλική σχέση λύθηκε ή θα λυθεί εντός του έτους 2016 (από 1-7-2016 μέχρι 31-12¬2016), ή θα λυθεί εντός των ετών 2017 ή 2018 και προκειμένου να αντιμετωπισθεί το θέμα αυτό ενιαία για όλα τα ασφαλιστικά Ταμεία, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοσίου, θα παρασχεθούν με Εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Άρθρο 6 παρ. 4). 
Πηγή: www.onalert.gr
 
 

Στο Μαξίμου ο Καμμένος για τα Ειδικά Μισθολόγια.

 2016 11 10 maximou 630x354
 
Στο Μέγαρο Μαξίμου, σύμφωνα με πληροφορίες, μετέβει ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος εν όψει τη επικείμενης εφαρμογής νέων ειδικών μισθολογίων που θα περιλαμβάνει τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας.
Οι Δανειστές πιέζουν για περικοπές μισθών, κατι που οι στρατιωτικοι δεν αντεχούν, οπως εχει πει και ο κ. Καμμένος. 
Η κατάθεση των ειδικών μισθολογίων εχει αργήσει χαρακτηριστικά καθώς αναμένονταν να ψηφιστούν μεχρι τέλος Σεπτεμβρίου, είχε δηλώσει ο Υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος. 
Ακόμη όμως φαίνεται οτι υπάρχουν διαφορετικές απόψεις μεταξύ των υπουργείων, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στους στρατιωτικούς. 
Σύμφωνα με τα σχέδια ειδικών μισθολογίων που εχουν δει το φως το δημοσιότητας η κυβέρνηση θα στηριζε το να μην γινουν περικοπες στην "προσωπική διαφορά". 
Όπως αποκάλυψε ομως χθες το NewsIt οι θεσμοί πιέζουν να καταργηθει το μέτρο της "προσωπικης διαφοράς". Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του NewsIt η θεσμοί επανέρχονται στην πρόταση της περικοπής της "προσωπικής διαφοράς" που θα παίρνουν οι παλιοί συνταξιούχοι όταν υπάρχει απόκλιση ανάμεσα στη σύνταξη που έπαιρναν και σε εκείνη που θα προκύψει με τον επανυπολογισμό της σύνταξης με το νέο σύστημα. Είναι σαφές οτι το μέτρο αυτο οδηγεί ευθέως σε περικοπές.
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας εθεάθει στο Μαξίμου συνοδεία στρατηγών. Ελπίζουμε να υπαρξει λύση. 
Πηγή: www.onalert.gr

Ειδικό Μισθολόγιο: “Έχει κλείσει το θέμα δεν θα υπάρξουν μειώσεις”

 
 
   Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και στον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά, αναφέρθηκε στα ειδικά μισθολόγια υποστηρίζοντας ότι στο ΥΠΕΘΑ και επανέλαβε ότι με τον Καμμένο έχουν βρει λύση ώστε να μην υπάρξει καμία απολύτως μείωση.
 
Τι είπε ακριβώς ο ΑΝΥΕΘΑ:
 
   Σήμερα υπάρχει ένας νόμους ο οποίος λέει ότι για το 2017 και το 2018 θα παγώσουν οι μισθολογικές ωριμάνσεις, γι’ αυτούς που υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια. Όμως, είπαμε στη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή, πως αν βρεθούν ισοδύναμα, τότε αυτό δεν θα ισχύσει. Σε αυτή τη διαδικασία βρισκόμαστε αρκετά υπουργεία. Είμαστε στα τελειώματα για το πως αυτό θα γίνει. Εκείνο το οποίο είναι βασικό, που το έχουμε ξεκαθαρίσει και συμφωνούμε όλοι πάνω σε αυτό, είναι ότι όσοι υπάγονται στα ειδικά μισθολόγια δεν θα δουν ούτε ένα ευρώ μείωση στο μισθό τους, στα χρήματα που λαμβάνουν. Υπάρχει βέβαια και η σκέψη να βρεθούν άλλοι πόροι, ώστε να μην πειραχτούν αυτά ή κάποια από τα ειδικά μισθολόγια. 
   Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχουμε κάνει μια δουλειά, αρκετά μεγάλη, τους κωδικούς τους έχουμε. Είναι οι κωδικοί των εξοπλιστικών προγραμμάτων, που αφορούν ένα ποσό, υπάρχει το ζήτημα της ανασυγκρότησης του Στρατού, του εξορθολισμού, που σημαίνει πχ λιγότερο κόστος στη διαδικασία των μεταθέσεων των αξιωματικών και των υπαξιωματικών, ώστε να μην υπάρχουν συχνές μετακινήσεις και να μπορούν να οργανώνουν καλύτερα της ζωή τους. 
   Το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων κλείνει. Δεν αλλάζει το συνολικό ποσό που πηγαίνει στα ειδικά μισθολόγια και όσοι είναι αυτή τη στιγμή στα ειδικά μισθολόγια δεν πρόκειται να υποστούν μείωση των χρημάτων που παίρνουν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα έχουμε και αύξηση, ιδιαίτερα με βάση την ευθύνη την οποία θα έχουν, αλλά και σε ορισμένες ειδικότητες. 
Θα υπάρχει ένα νοικοκύρεμα στο ζήτημα των ειδικών μισθολογίων, καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 20 ειδικές κατηγορίες ειδικών μισθολογίων. Ο προσανατολισμός του Υπουργείου Οικονομικών είναι να περιοριστούν κοντά στις 10. Θα έχουμε νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να είμαστε εντάξει απέναντι στις υποχρεώσεις μας αλλά και για είμαστε εντάξει σε σχέση με αυτό που λέμε ότι δεν θα υπάρχει μείωση. 
Το σωστό είναι το ζήτημα των ειδικών μισθολογίων να αντιμετωπιστεί ενιαία. Δεν μπορούμε να παίζουμε με το επίπεδο της δικαιοσύνης ή της αδικίας. Πρέπει για όλους να ισχύει το ίδιο. Η λογική πρέπει να είναι ενιαία. Αυτή είναι η κυβερνητική λογική”. 
Αναφερόμενος στη συνεργασία του με τον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο ο ΑΝΥΕΘΑ είπε:
   Έχουμε βρει ένα τρόπο με τον οποίο μπορούμε και συλλειτουργούμε. Είναι σαφείς οι αρμοδιότητες του Υπουργού, σαφείς και οι αρμοδιότητες του Αναπληρωτή αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο καθένας απλά έχει τις αρμοδιότητές του, συζητάμε όλα τα σοβαρά θέματα πέρα από τη διαχείριση της καθημερινότητας.
   Μιλώντας για τις Ένοπλες Δυνάμεις ο ΑΝΥΕΘΑ διαβεβαίωσε ότι “βρίσκονται σε μια πάρα πολύ καλή κατάσταση και επιχειρησιακά και από άποψη ηθικού. Η διαχείριση που κάνουμε και η βοήθεια που δίνει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στο προσφυγικό  είναι τεράστια και έχουμε καταφέρει σαν Υπουργείο να χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τα 80 εκατομμύρια που παίρνουμε από τα έκτακτα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
Υπάρχουν οι στιγμές που εμείς πρέπει να λέμε, δυσκολία, άρα ευκαιρία προς αντιμετώπιση, άρα αγάντα”.
militaire.gr
 

 

 

sigjrr

 

 

Ο 1ος Αγώνας Δρόμου "Ηρώων των Αιθέρων".

2016-08-21-agwnas-aitherwn
.
Επικοινωνιακή υποστήριξη του αγώνα από τη Ραδιολέσχη.
Ο 1ος Αγώνας Δρόμου Ηρώων των Αιθέρων θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Αυγούστου 2016, στη μνήμη τριών νέων ανθρώπων, οι οποίοι κατάγονται από τη Ρεντίνα και χάθηκαν στους αιθέρες εκπληρώνοντας επάξια το στρατιωτικό τους καθήκον. Ο υποσμηναγός Παρούσης Νικόλαος (04/11/1998 – Mirage 2000 Σκάλα Ωροπού), ο ανθυποσμηναγός Παρούσης Κωνσταντίνος (11/01/1996 – Α-7Η Μυρτώο Πέλαγος) και ο πλοίαρχος (ανθυπασπιστής) Ελευθέριος Ευαγγέλου (11/02/2016 – Agusta Bell 212 Κίναρος) με τόπο καταγωγής την Τ.Κ. Ρεντίνας του Δήμου Σοφάδων έχασαν τη ζωή τους εν ώρα καθήκοντος.
> Επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο των πεσόντων - αεροπλάνο ώρα 10:30 π.μ.
> Αγώνας 12.000 m 
Ώρα εκκίνησης 11:00 π.μ. 
Εκκίνηση Ρεντίνα – Αεροπλάνο από το μνημείο των Πεσόντων 
Τερματισμός Πλατεία της Λουτροπηγής 
> Αγώνας 3.000 m 
Ώρα εκκίνησης 11:00 μ.μ. 
Εκκίνηση 3000 πριν τη Λουτροπηγή 
Τερματισμός Πλατεία της Λουτροπηγής 
> Αγώνας 1500 m 
Ώρα εκκίνησης 11:00 μ.μ. 
Εκκίνηση 1500 πριν τη Λουτροπηγή 
Τερματισμός Πλατεία της Λουτροπηγής 
Η Ραδιολέσχη Καρδίτσας κλήθηκε από τους διοργανωτές να παράσχει επικοινωνιακή κάλυψη της διαδρομής. Για το λόγο αυτό καλούνται τα μέλη του συλλόγου που είναι διαθέσιμα να επικοινωνήσουν μαζί μου μέχρι αύριο 20/8/2016 το μεσημέρι για να γίνει έγκαιρα το σχετικό πλάνο δραστηριοποίησής μας και να ενημερωθούν για την μετακίνησή μας στο σημείο.
.
.
.
.
.
.
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Κυριακή 21 Αυγούστου 2016, στην είσοδο του ιστορικού χωριού Ρεντίνα του Ν. Καρδίτσας, η επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των τριών παληκαριών των ενόπλων δυνάμεών μας που έπεσαν στο βωμό του καθήκοντος και κατάγονταν από τη Ρεντίνα. Του Πλοιάρχου (Ανθυπαστιστή) Ελευθερίου Ευαγγέλου, του οποίου έγιναν και τα αποκαλυπτήρια της προτομής του, που έπεσε με ελικόπτερο Agusta Bell 212 στις 11/2/2016 στη νησίδα Κίναρος των Δωδεκανήσων κατά τη διάρκεια άσκησης, του Ανθυποσμηναγού Κωνσταντίνου Παρούση που έπεσε στις 11/01/1996 κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσης με αεροσκάφος Α-7Η Corsair στη θαλάσσια περιοχή του Πεδίου Βολής Καράβια στο Μυρτώο Πέλαγος και του Υποσμηναγού Νικολάου Παρούση που έπεσε στις 4/11/1998 με αεροσκάφος Mirage 2000 στη Σκάλα Ωρωπού λόγω βλάβης του πηδαλίου, έπειτα από απεγνωσμένες προσπάθειες να το οδηγήσει σε μη κατοικημένη περιοχή.
Στη συνέχεια δόθηκε η εκκίνηση του 1ου Αγώνα Δρόμου Ηρώων των Αιθέρων, με διαδρομή 12 χιλιομέτρων, στη μνήμη των τριών ανωτέρω αξιωματικών με τερματισμό στην πλατεία της Λουτροπηγής.
Η Ραδιολέσχη Καρδίτσας κλήθηκε από τους διοργανωτές για την παροχή τηλεπικοινωνιακής κάλυψης της διαδρομής, για την ασφαλή διεξαγωγή του.
Σε συνεργασία με τα μέλη της Ε.Ο.Δ. Καρδίτσας καταφέραμε να ολοκληρωθεί ο αγώνας με απόλυτη επιτυχία και ασφάλεια.
πηγή: www.sz4krd.gr..
 
..

 

 

sigjrr

 

 

Τελετή Έναρξης Εκσυγχρονισμού και Αναβάθμισης ΑΦΝΣ

Τελετή Έναρξης Υλοποίησης Προγράμματος Εκσυγχρονισμού και Αναβάθμισης Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3B του Πολεμικού Ναυτικού.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ
   Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Δευτέρα 25  Ιουλίου 2016 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης υλοποίησης προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3B Orion του Πολεμικού Ναυτικού στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην Τανάγρα.  
   Στην τελετή παρέστησαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Δημήτριος Βίτσας, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης ΠΝ, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας κ. Γεώργιος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Βαΐτσης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Γεώργιος Γιακουμάκης ΠΝ, μέλη του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Τανάγρας κ. Βασίλειος Περγάλιας, ο Γενικός Διευθυντής ΓΔΑΕΕ Αντιπτέραρχος ε.α. Κοσμάς Βούρης,  ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΑΒ κ. Ζαχαρίας Γκίκας και ο Αντιπρόεδρος της Lockheed Martin κ. Ντένης Πλέσσας.
Αντιπλοίαρχος Αδαμάντιος Χριστοδούλου ΠΝ
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ
 
Download.. το έγγραφο Γεν. 
 

 

 

sigjrr

 

 

Η πρώτη πτήση / μεταστάθμευση για τα P-3 είναι πλέον γεγονός

   Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι την Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016 πραγματοποιήθηκε η μεταστάθμευση από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Ελευσίνας στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, του πρώτου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας P3B-Orion από τα πέντε συνολικά, στο πλαίσιο προγράμματος εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των εν λόγω αεροσκαφών.
   Τον Φεβρουάριο του 2017 αναμένεται να παραλάβει το Πολεμικό Ναυτικό πρώτο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας της ενδιάμεσης συμφωνίας.  
   Παράλληλα κινούνται οι διαδικασίες για την επανεργοποίηση της 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας που θα επιχειρεί από την 112 Πτέρυγα Μάχης της Ελευσίνας. Η απόφαση του ΚΥΣΕΑ προβλέπει τον εκσυγχρονισμό πέντε αεροσκαφών ναυτικής  συνεργασίας του πολεμικού ναυτικού “P-3 Orion”, έναντι 500 εκ. δολαρίων στο πλαίσιο διακρατικής συμφωνίας με την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Τα αεροσκάφη αυτά είχαν αποκτηθεί δωρεάν από τις ΗΠΑ [την περίοδο 1991-1992], είναι σήμερα ηλικίας 25 ετών και ο εκσυγχρονισμός τους θα τους δώσει παράταση ζωής για ακόμα 15.000 ώρες. Το πρόγραμμα αναβάθμισής τους είχε ενεργοποιηθεί σε απόφαση ΚΥΣΕΑ από το 2012. Ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών θα γίνει από την Lockheed Martin στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία [ΕΑΒ] και άλλες ελληνικές εταιρείες ως υποκατασκευαστές κρίσιμων συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα παλιά αεροσκάφη. Με την ανάθεση της δουλειάς στην ΕΑΒ εξασφαλίζεται εργασία για 7 χρόνια. Τα αεροπλάνα “P-3 Orion” πετούσαν κανονικά μέχρι το 2009. 
   Το κάθε αεροσκάφος «P -3» μπορεί να πετά επί 12 ώρες συνεχώς και να ελέγχει τεράστιες περιοχές του Αιγαίου και της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Τι ελέγχει; Από κινήσεις υποβρυχίων και πλοίων μέχρι μεταναστευτικές ροές, κλπ. Το θέμα δεν είναι κυρίως “ελληνικό” αλλά ΝΑΤΟϊκό. Το NATO θέλει κάθε μέρα για τις δικές του ανάγκες εναέρια επιτήρηση σε Αιγαίο και νοτιοανατολική Μεσόγειο. Χωρίς αεροπλάνα αυτό δεν μπορούσε να γίνει σωστά. Στην αρχή χρησιμοποιήθηκαν τα C-130, μετά τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, και στη συνέχεια πλοία! Μετά έγινε το αναμενόμενο. Την νατοϊκή επιτήρηση ανέλαβαν οι Τούρκοι που έχουν νέα αεροσκάφη τα CN -235. Οι Τούρκοι, λοιπόν, άρχισαν να πετούν με “νατοϊκό καπέλο” και πηγαίνοντας προς νοτιοανατολική Μεσόγειο περνούν απ’ όλο το Αιγαίο με τις ευλογίες του NATO. Πως καλύπταμε το κενό της επιτήρησης στο Αιγαίο; Ακριβά. Κυρίως με πλοία τα οποία καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες καυσίμων και δεν ήταν αποτελεσματικά. Αν δούλευαν τα αεροσκάφη, με ένα απ’ αυτά θα υπήρχε “δορυφορική” εικόνα όλου του Αιγαίου. Με δυο αεροπλάνα καλύπτεις όλο το 24ωρο. Κρίθηκε, λοιπόν, απαραίτητο ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας καθώς το κόστος ανακατασκευής του δίνει δουλειά σε εκατοντάδες εργαζόμενους, ενώ υπάρχει και έλεγχος των συνόρων. Παράλληλα τα χρήματα θα δοθούν τμηματικά και μεσομακροπρόθεσμα η ανακατασκευή τους θα επιφέρει μειώσεις στον συνολικό προϋπολογισμό των ενόπλων δυνάμεων. 
   Ποιες λύσεις εξετάστηκαν για την αντικατάσταση των Ρ-3Β, βασικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε σχέση με το Ρ-3Β; Εξετάστηκαν οι ακόλουθες επιλογές:
1.Πρόσκτηση νέου Αφους, με επιχειρησιακές δυνατότητες αντίστοιχες του Ρ-3. Πλεονέκτημα: η πρόσκτηση νέου Αφους. Μειονεκτήματα: το πολύ υψηλό κόστος. Οι δυνατότητες του Ρ-3 οι οποίες ανεβάζουν σημαντικά το κόστος εφόσον ενσωματωθούν σε έτερα Αφη αυτής της κατηγορίας, είναι η ανθυποβρυχιακή δυνατότητα, η δυνατότητα βολής όπλων και η δυνατότητα αυτονομίας σε πτήση. Εφόσον επιλέγονταν Αφος αυτής της κατηγορίας, θα απαιτείτο μεγαλύτερος αριθμός Αφων για το ίδιο επιχειρησιακό αποτέλεσμα λόγω της μικρότερης αυτονομίας των ανταγωνιστικών επιλογών, αλλά και σημαντικό κόστος για την πρόσκτηση των νέων υποδομών/ ανταλλακτικών, της εκπαίδευσης, καθώς και της ενσωμάτωσης των δυνατοτήτων βολής όπλων και ανθυποβρυχιακού πολέμου (Α/Υ), ήτοι τελικά, συνολικά υψηλότερο κόστος προγράμματος.
2.Πρόσκτηση νέου Αφους, με δυνατότητες χαμηλότερες του Ρ-3. Πλεονέκτημα: η απόκτηση νέου Αφους. Μειονεκτήματα: η απαίτηση πρόσκτησης νέων υποδομών και η αδυναμία κάλυψης βασικών επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ (σημαντικότερες η βολή όπλων, η Α/Υ ικανότητα και η αυξημένη αυτονομία). Εφόσον επιλέγονταν Αφος αυτής της κατηγορίας, θα απαιτείτο μεγαλύτερος αριθμός Αφων λόγω της μικρότερης αυτονομίας των ανταγωνιστικών επιλογών, ενώ δεν θα καλύπτονταν το σύνολο των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ.
3.Πρόσκτηση P-3C από το USN και στη συνέχεια δομικός και επιχειρησιακός εκσυγχρονισμός τους. Πλεονεκτήματα: η διατήρηση του τύπου Αφους και των υποδομών / ανταλλακτικών που κατέχονται. Μειονεκτήματα: η εκτέλεση των εργασιών σε βιομηχανίες στις ΗΠΑ, ήτοι πολύ μικρή ή μηδενική συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας και πρόσκτηση Αφων που δομικά είναι πολύ πιο επιβαρημένα από τα Ρ-3Β του ΠΝ. Επισημαίνεται, ότι στην πρώτη φάση των συζητήσεων η αμερικανική πλευρά επέμενε σε αυτή τη λύση για εμφανείς λόγους, καθότι δεν την υποχρεώνει να επενδύσει στην ελληνική αμυντική βιομηχανία, και η ελληνική πλευρά παραμένει σε μεγαλύτερο βαθμό εξηρτημένη για την μελλοντική υποστήριξη των Αφων. Τα γεγονότα που ανέστρεψαν την εν λόγω αρχική άποψη της αμερικανικής πλευράς, είναι η επιτόπου επιθεώρηση των Αφων από τεχνικό κλιμάκιο της κατασκευάστριας εταιρείας, που έλαβε χώρα μετά την κοινοποίηση της επιστολής της αμερικανικής πλευράς με τις αρχικές επιφυλάξεις για την επιλογή των ελληνικών Ρ-3Β (Μάιος 2013). Η εν λόγω επιθεώρηση κατέδειξε την καλύτερη κατάστασή τους συγκριτικά με τα παροπλισμένα αμερικανικά Ρ-3C, αλλά και η επιθυμία της ελληνικής πλευράς για μέγιστη δυνατή συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, που εξασφαλίζονταν μόνο με την επιλογή της λύσης Ρ-3Β. Η πολύ καλή κατάσταση των Ρ3Β επιβεβαιώθηκε και από την επιτόπου επιθεώρηση του τεχνικού κλιμακίου του USN που έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2014. Επίσης όπως έχει διευκρινίσει το USN τα πρώτα διαθέσιμα P3C θα είναι χωρίς επιχειρησιακή σουίτα και δομικά καταπονημένα καθώς θα προέρχονται από εκπαιδευτικές μοίρες.
4.Πρόσκτηση Αφων Ρ-3 από έτερους χρήστες που τυχόν τα αποσύρουν. Ομοίως με ανωτέρω συνυπολογίζοντας ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εγκριθεί από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, η μεταπώληση των ΑΦΝΣ. 
   Γιατί το ΑΦΝΣ είναι επιχειρησιακά απαραίτητο για το ΠΝ
1.Στα πλαίσια των Ναυτικών Επιχειρήσεων, οι Ν. Δυνάμεις υποστηρίζονται από «Ναυτικά Ιπτάμενα Μέσα» ( Maritime Air Assets ) – Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ), Ελικόπτερα (Ε/Π) και UAVs – τα οποία εξοπλισμένα με τις κατάλληλες συσκευές/ όπλα δρουν ως πολλαπλασιαστής ισχύος. Τα μέσα αυτά επιτρέπουν την κάλυψη μεγάλων περιοχών σε μικρό χρόνο με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση αριθμού μονάδων επιφανείας και του εμπλεκόμενου προσωπικού των καθώς και ωρών λειτουργίας των υφισταμένων μονάδων, τόσο σε εθνικό. όσο και συμμαχικό επίπεδο. Παράλληλα σε περιόδους κρίσεως, εξασφαλίζεται η διακριτική επιτήρηση και η διατήρηση της εικόνας των επιχειρήσεων.
2.Στο πλαίσιο της μελέτης Δομής Δυνάμεων του ΠΝ, η οποία εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ τον Μάρτιο του 2013, για την κάλυψη των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ σε ΑΦΝΣ υπολογίστηκε με βάση τον ΝΑΤΟϊκό αλγόριθμο CAL- Capability Assignment Logic, για την από αέρος επιτήρηση τριών περιοχών ενδιαφέροντος ήτοι Ιόνιο Πέλαγος, Αιγαίο Πέλαγος και Θαλάσσιο χώρο μεταξύ ν. Κρήτης και ν. Κύπρου, καθώς και για την παροχή μακράς ανθυποβρυχιακής προστασίας μίας δύναμης μεταφοράς ενισχύσεων, απαιτούνται 8 αεροσκάφη τύπου Ρ-3 ή 12 Αφη με υποδεέστερα πτητικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά. Το ΑΝΣ ωστόσο αποφάσισε την απομείωση του αριθμού των ΑΦΝΣ σε 5 για συγκράτηση του κόστους πρόσκτησης. Δεδομένου ότι τα επιχειρησιακά έργα δεν μειώνονται, συνάγεται ότι τα εν λόγω ΑΦΝΣ θα πρέπει να έχουν τις καλύτερες δυνατές επιχειρησιακές δυνατότητες και πτητικά χαρακτηριστικά προκειμένου όπως ανταποκριθούν στον καλύτερο δυνατό βαθμό. 
   Το ΑΦΝΣ είναι υψηλή προτεραιότητα; Γιατί υλοποιείται πρώτο;
Το ΑΦΝΣ είναι ταξινομημένο στα υψηλής προτεραιότητας εξοπλιστικά προγράμματα, τόσο εντός ΠΝ με απόφαση ΑΝΣ υπ’ αριθμόν 33/9ης /27-2-2013, όσο και διακλαδικά με απόφαση ΣΑΓΕ υπ’ αριθμόν 3/34ης /24-12-13. Το σύνολο των προγραμμάτων υψηλής προτεραιότητας, έχει προγραμματιστεί στη βάση της δυνατότητας για υλοποίηση με τις προγραμματισμένες πιστώσεις εξοπλισμών των Ε.Δ. Το πρόγραμμα του Ρ-3Β υλοποιείται πρώτο, γιατί ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες που απαιτούνται από το θεσμικό πλαίσιο, και η υλοποίησή του ως ανωτέρω δεν στερεί την δυνατότητα υλοποίησης και των έτερων προγραμμάτων υψηλής προτεραιότητας εξοπλισμού των Ε.Δ., με την προϋπόθεση ότι τελικώς θα διατεθούν οι προγραμματισμένες στο πλαίσιο του κρατικού Π/Υ εξοπλιστικές δαπάνες. 
   Γιατί το ΠΝ επανήλθε στην λύση των Ρ-3Β;
Συνεκτιμώντας τα παραπάνω, μετά από ενημερώσεις από κατασκευαστές και το USN που διήρκεσαν επί μακρόν (5 έτη, ήτοι 2009-2013), το ΠΝ προέκρινε ως προσφορότερη επιλογή, την υλοποίηση προγράμματος ΑΦΝΣ με δομικό και επιχειρησιακό εκσυγχρονισμό των Αφων Ρ-3Β που διαθέτει, καθότι: α. Διατηρεί το τύπο Αφους, ήτοι τις υποδομές, την εκπαίδευση τις εγχώριες επισκευαστικές δυνατότητες και τα ανταλλακτικά (συνολικής αξίας πλέον των 60 εκ. €) σε χρήση, χωρίς να απαιτείται νέο κόστος πρόσκτησης αυτών. β. Επιλέγει τον τύπο Αφους (Ρ-3), με τις υψηλότερες επιχειρησιακές δυνατότητες έναντι των βασικών ανταγωνιστικών επιλογών. Επιπρόσθετα επιλέγει τα λιγότερο καταπονημένα Αφη αυτού του τύπου από τα διαθέσιμα στην διεθνή αγορά για εκσυγχρονισμό και επιχειρησιακή αναβάθμιση, ήτοι τα ελληνικά Ρ-3Β. Αυτό στοιχειοθετείται τόσο από τον αριθμό ΩΠ των υποψήφιων Αφων τ. Ρ-3, όσο και από τα προφίλ αποστολών που εκτέλεσαν. γ. Η λύση αυτή, περιέχει την μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Συνακόλουθα, επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή αυτάρκεια της ελληνικής πλευράς τόσο σε επισκευαστικά θέματα όσο και σε θέματα ενσωμάτωσης νέων δυνατοτήτων μελλοντικά.
   Το χρονικό διάστημα των 7 ετών είναι ασύνηθες για πρόγραμμα ΑΦΝΣ;
Η διάρκεια του ελληνικού προγράμματος των Ρ-3Β, είναι τυπική διεθνώς για προγράμματα αυτής της κατηγορίας. Ενδεικτικά αναφέρονται τα ανάλογης διάρκειας προγράμματα ΑΦΝΣ τύπου Ρ-3 των Ταϊβάν, Καναδά και Νορβηγίας. Η προκριθείσα λύση του προγράμματος των Ρ-3Β, εξασφαλίζει στο μέτρο του εφικτού την επιχειρησιακή παρουσία του ΠΝ με ΑΦΝΣ στην περιοχή ενδιαφέροντος για το χρονικό διάστημα ολοκλήρωσης του προγράμματος και πως; Στο πρόγραμμα προβλέπεται η ενεργοποίηση ενός Αφους «ενδιάμεσης λύσης» για πλέον των 2000 ΩΠ, προκειμένου να υλοποιηθούν δράσεις, όπως η αεροπορική επιχειρησιακή παρουσία του ΠΝ στην Ανατολική Μεσόγειο το συντομότερο δυνατό (εκτίμηση Β εξάμηνο 2016) και η επανεκπαίδευση και επαναπιστοποίηση του προσωπικού του ΠΝ, πριν τη παραλαβή των πλήρως εκσυγχρονισμένων Αεροσκαφών.
   Η προκριθείσα λύση είναι απευθείας ανάθεση, ή διακρατική συμφωνία;
Διαφορές των δύο επιλογών Η προκριθείσα λύση, είναι διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ, μέσω των διαδικασιών FMS. Η υλοποίηση του προγράμματος θα εκτελεσθεί από τον κατασκευαστή των Αφων (Original Equipment Manufacturer and Design Authority-ΟΕΜ) προκειμένου να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια όσον αφορά τα παραδοτέα αντικείμενα, τόσο τεχνικά όσο και χρονικά και από πλευράς Π/Υ. Η τελική ευθύνη παράδοσης των αεροσκαφών από το κράτος των ΗΠΑ (USN), εγγυάται στον μέγιστο δυνατό βαθμό την υλοποιησιμότητα και την επιτυχή έκβαση του προγράμματος. Απευθείας ανάθεση θα αποτελούσε η επιλογή σύναψης σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΕΜ των Αφων.
   Στην περίπτωση αυτή, θα απουσίαζαν τα επιπρόσθετα πλεονεκτήματα των εξασφαλίσεων που προσφέρει η διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ μέσω FMS ως κάτωθι: Διασφάλιση μη υπέρβασης προϋπολογισθέντος κόστους προγράμματος (NTE Prices) καθώς αξιοποιείται το ιστορικό αρχείο τιμών που διαθέτει το USN από αντίστοιχα προγράμματα με έτερους διεθνείς πελάτες του. Μεγάλη εμπειρία επιτυχούς υλοποίησης ανάλογων προγραμμάτων Εκμετάλλευση των υποδομών του USN (προσωπικό, εργαστήρια) για την εκτέλεση δοκιμών / ελέγχων της ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής σουίτας. Η μόνη διαδικασία μέσω της οποίας δύναται να πιστοποιηθεί η ολοκληρωμένη πλατφόρμα. Διατήρηση των ποιοτικών προτύπων της πλατφόρμας που τηρούσε στο παρελθόν η Μοίρα.
   Το P-3B Orion διαθέτει:
1.Την μεγαλύτερη εμβέλεια, αυτονομία (14 ώρες). 
2.Την μεγαλύτερη χωρητικότητα και δυνατότητα μεταφοράς όλων των σύγχρονων αισθητήρων και συστημάτων Ναυτικής επιτήρησης, ανθυποβρυχιακού πολέμου, προσβολής στόχων επιφανείας, ISR (Intelligence, surveillance and reconnaissance) και SAR. 
3.Μοναδική δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου οπλικού φορτίου και στους δέκα σταθμούς των πτερύγων του. 
4.Ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας που αυξάνει την επιβιωσιμότητα του σε περιβάλλον αεροπορικών απειλών όπως αυτό του Αιγαίου. 
   Οι αποστολές ναυτικής συνεργασίας και επιτήρησης έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε:
1.Εμβέλεια
2.Αυτονομία
3.Επιχειρήσεις σε χαμηλό ύψος
   Το P-3B Orion:
1.Βέλτιστο για Αιγαίο, Ανατολική Μεσόγειο, Αδριατική. 
2.Ευέλικτο και μεγάλη αυτονομία. 
Συνεπώς, παρέχει πλήρη κάλυψη όλων των αποστολών. Το P-3B Orion θα έχει συνεχή επιχειρησιακή λειτουργία μέχρι και το 2040 αφού δεκάδες είναι οι Ένοπλες Δυνάμεις άλλων κρατών μελών που αναγνωρίζουν την υψηλή αξία του αεροσκάφους. Τον Οκτώβριο του 2015 δόθηκε η προκαταβολή του ελληνικού δημοσίου. 
   Το πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης περιλαμβάνει:
1.Νέες πτέρυγες και οριζόντιο ουραίο. 
2.Αντικατάσταση δομικών υλικών για 15.000 + ώρες επέκταση ορίου ζωής. 
3.Σημαντική μείωση του κόστους συντήρησης με κατακόρυφη αύξηση των διαθεσιμοτήτων. 
   Η διακρατική συμφωνία:
1.Λειτουργεί ως πρόσθετη ομπρέλα διαφάνειας. 
2.Έγκαιρη και ολοκληρωμένη παράδοση των αεροσκαφών σε 18 μήνες από τη στιγμή που ξεκινήσουν οι εργασίες. 
3.Χαμηλό ρίσκο. 
4.Μοναδική τεχνογνωσία. 
5.Εξαιρετική εν συνεχεία υποστήριξη. 
6.Εγγύηση για το δίκαιο και λογικό των τιμών. 
Πηγή: defencenews.gr
 

 

 

sigjrr

 

 

Εξόδιος Ακολουθία για τους 3 Αξιωματικούς του ελικοπτέρου.

elikoptero penthos1
 
Εξόδιος Ακολουθία του Υποπλοιάρχου Αναστάσιου Τουλίτση ΠΝ, του Υποπλοιάρχου Κωνσταντίνου Πανανά ΠΝ και του Ανθυπασπιστή Ελευθέριου Ευαγγέλου.
Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι η εξόδιος ακολουθία ..
     του Υποπλοιάρχου Αναστάσιου Τουλίτση ΠΝ θα τελεστεί το Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2016 στις 15:30 στον Ιερό ναό Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην Μεταμόρφωση Αττικής,
     του Υποπλοιάρχου Κωνσταντίνου Πανανά ΠΝ θα τελεστεί την Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016 στις 13:00 στον Ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Άρια Ναυπλίου, και
     του Ανθυπασπιστή Ευάγγελου Ελευθερίου θα τελεστεί την Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 στις 15:00, στον Ιερό ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, στο Ίλιον.
     Οι ανωτέρω έχασαν τη ζωή τους κατά την εκτέλεση του καθήκοντος στο δυστύχημα της 11ης Φεβρουαρίου 2016 στη ν. Κίναρο.
elikoptero penthos
Αντιπλοίαρχος Αδαμάντιος Χριστοδούλου ΠΝ
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΝ
 

Ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο του Π.Ν. (AB 212 ASW / EW ΠΝ-28) κατέπεσε στη νησίδα Κίναρο κατά τη διάρκεια άσκησης.

elikoptero1

 

Εντοπίστηκαν πριν τις 8 το πρωί από ελικόπτερο S-70 και Super Puma τα συντρίμια του ελικοπτέρου AB 212 του Πολεμικού Ναυτικού, που κατέπεσε στις 2:45 τα ξημερώματα στην περιοχή του νησιού Κϊναρος. Στην περιοχή έσπευσε για 
 
επιβεβαίωση η φρεγάτα ΥΔΡΑ. 
Το αδικοχαμένο πλήρωμα του ελικοπτέρου σύμφωνα με πληροφορίες αποτελούσαν οι:
Υποπλοίαρχοι Πανανάς Κωνσταντίνος και Τουλίτσης Αναστάσιος και ο μηχανικός ανθυπασπιστής Ευαγγέλου Ελευθέριος. 
Οι έρευνες για τον εντοπισμό του πληρώματος, συνεχίζονται, όπως ενημέρωσε από το Twitter o υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος. Επισήμως το πλήρωμα αγνοείται. 
Πρόκειται για το ελικόπτερο που είχε απονηωθεί από τη φρεγάτα "Νικηφόρος Φωκάς" με τριμελές πλήρωμα  προκειμένου να εκτελέσει άσκηση εντοπισμού στόχων επιφανείας, κατά τη διάρκεια της άσκησης "ΑΣΤΡΑΠΗ" που διεξάγεται στην περιοχή. 
Στις 2:45 το ίχνος του ελικοπτέρου έσβησε από τα ραντάρ και αμέσως σήμανε συναγερμός. Όλα τα πλοία και τα ελικόπτερα που συμμετείχαν στην άσκηση, μαζί με ένα C-130 και ελικόπτερο SUPER PUMA της Πολεμικής Αεροπορίας σάρωσαν την 
 
περιοχή για τον εντπισμό του ελικοπτέρου. 
Το δυστύχημα είναι ότι οι άτυχοι πιλότοι σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις δεν είχαν προφθάσει κατά την πτώση να ενεργοποιήσουν το σύστημα εντοπισμού και για τον λόγο αυτό η έρευνα διήρκεσε αρκετές ώρες. 
Το AB 212 ASW / EW είναι ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο και έχει πλήρωμα δυο πιλότους και ένα μηχανικό. Είναι παρόμοιο αυτού που είχε πέσει στα Ίμια τον Ιανουάριο του 1996, στην ελληνοτουρκική κρίση και είχαν σκοτωθεί οι τρείς ήρωες, 
 
Παναγιώτης Βλαχάκος, Χριστόδουλος Καραθανάσης και Έκτορας Γιαλοψός. 
onalert.gr
 
Δείτε που είναι η περιοχή.
 


 
 

kammenosΚαμμένος: Δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα οι σοροί - Επιστρέφει άμεσα στην Αθήνα
«Όλα όσα γράφονται για ανεύρεση σωρών είναι ψεύδη» έγραψε πριν λίγο στο twitter ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος αναφερόμενος στη συντριβή του ελικοπτέρου στο Αιγαίου.
Όπως έγραψε ο υπουργός «ειδικές δυνάμεις τώρα προσεγγίζουν τουλάχιστον σεβαστείτε τις οικογένειες των αξιωματικών».
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδόθηκαν και από την κρατική τηλεόραση και το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επιμένουν ότι νεκροί εντοπίστηκαν οι τρεις αξιωματικοί του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού που χάθηκε τη νύχτα στο
Αιγαίο. Τα συντρίμμια του εντοπίστηκαν νωρίς το πρωί με το πρώτο φως της ημέρας.
Με την ολοκλήρωση του σκέλους της Συνόδου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες που αφορά την Ελλάδα, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος ακυρώνει όλο το υπόλοιπο πρόγραμμά του και επιστρέφει εσπευσμένα στην Αθήνα.

onalert.gr
 
pavlopoulosΤη βαθύτατη οδύνη του εκφράζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, σε δήλωσή του για τον χαμό των τριών αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, μέλη του πληρώματος του μοιραίου ελικοπτέρου που κατέπεσε χθες στην Κίναρο.
«Τρεις γενναίοι Αξιωματικοί του Πολεμικού μας Ναυτικού έπεσαν υπέρ Πατρίδος, στον βωμό υπεράσπισης της Εθνικής μας Άμυνας. Αυτή η κορυφαία θυσία τους ας είναι η μεγαλύτερη παρηγοριά για τις οικογένειές τους, προς τις οποίες εκφράζω, εκ μέρους όλου του Ελληνικού Λαού, βαθύτατη οδύνη αλλά και αμέριστη συμπαράσταση. Αιωνία η μνήμη τους».
 

 

 

 

Τα λεφτά των Μετοχικών Ταμείων μεταφέρονται στην Τ.τ.Ε.

Μεταφορά των ταμειακών διαθεσίμων από τα Μετοχικά Ταμεία προς την Τράπεζα της Ελλάδος,με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ,η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Εντοπίστηκε από την ΠΟΕΣ η οποία ρωτά τον ΥΕΘΑ Πάνο Καμμένο τι συμβαίνει.
Σε επιστολή της προς τον ΥΕΘΑ η ΠΟΕΣ αποκαλύπτει το περιεχόμενο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

Διαβάστε τι γράφει:

ΠΡΟΣ : Υπουργό Εθνικής Άμυνας    Αρ. Πρωτ. 36/2015
κ. Πάνο Καμμένο Αθήνα,               20 Απρ 2015

ΚΟΙΝ : - ΑΝΥΕΘΑ, ΥΦΕΘΑ
- Βουλευτές της ΒτΕ
- Περιφερειακές Ενώσεις – μέλη μας
- Ενώσεις αποστράτων
- Ομοσπονδίες ΣΑ
- Στρατιωτικοί συντάκτες
ΣΧΕΤ : Η από 20-4-2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 41)

Αξιότιμε κε Υπουργέ.

Με ενδιαφέρον αναγνώσαμε στο υπ΄ αριθμ. 41/20-4-2015 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης την από 20-4-2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με τίτλο: «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδος», η οποία στο πρώτο άρθρο αναφέρει επί λέξει: «Οι Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το ισχύον «Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης» που τηρείται με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού, υποχρεούνται να καταθέτουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα και να μεταφέρουν τα κεφάλαια προθεσμιακών τους καταθέσεων σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδας, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή διαδικασίας......».

Μεταξύ των Φορέων για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής:

- Συγκρότημα Εξυπηρέτησης Πολεμικής Αεροπορίας (ΣΕΠΑ)
- Ειδικό Κέντρο Εφοδιασμού Μονάδων Στρατού (ΕΚΕΜΣ)
- Προμηθευτικός Οργανισμός Ναυτικού (ΠΟΝ)
- Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ)
- Σχολή Ικάρων (ΣΙ)
- Σχολή Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ)
- Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ)
- Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ)
- Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΤΥΑ)
- Σχολή Υπαξιωματι8κών Διοικητικών (ΣΥΔ)
- Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων (ΣΙΡ)
- Πολεμικό Μουσείο (ΠΜ)
- Μετοχικό Ταμείο Στρατού (ΜΤΣ)
- Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών (ΑΟΟΑ)
- Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΙΤΣ)
- Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΛΑΕΔ)
- Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ)
- Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού (ΜΤΝ)
- Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού (ΕΑΑΝ)
- Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας (ΜΤΑ)
- Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας (ΕΑΑΑ)
- Οικοδομικός Συνεταιρισμός Μονίμων Αξιωματικών Ελληνικού Στρατού (ΟΣΜΑΕΣ)
- Οικοδομικός Συνεταιρισμός Μονίμων Αξιωματικών Ναυτικού (ΟΣΜΑΝ)
- Οικοδομικός Συνεταιρισμός Μονίμων Αξιωματικών Αεροπορίας «ΙΚΑΡΟΣ» (ΟΣΜΑΑ «ΙΚΑΡΟΣ»)

Επειδή σε αριθμό εκ των ανωτέρω φορέων αρκετά μέλη μας είναι μέτοχοι ή/και μέλη των φορέων αυτών (ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ, ΟΣΜΑΕΣ, ΟΣΜΑΝ, ΟΣΜΑΑ κλπ) από την ανάγνωση της ανωτέρω ΠΝΠ δημιουργήθηκαν εύλογα ερωτηματικά σχετικά με τη διαχείριση των χρημάτων τους, και κατ΄ επέκταση των μελών μας, ως ταμειακών διαθεσίμων των αυτών φορέων, έχοντας δε ως παράδειγμα τη διαχείριση και τα παραδείγματα του παρελθόντος (PSI), παρακαλούμε όπως μας γνωρίσετε τι ακριβώς συνεπάγεται η υπόψη μεταφορά των ταμειακών διαθεσίμων και των κεφαλαίων προθεσμιακών καταθέσεων για δεκαπέντε (15) ημέρες, σε ποια επένδυση ακριβώς θα επενδυθούν τα εν λόγω χρήματα και τι ακριβώς θα συμβεί εάν δεν πετύχει η όποια επένδυση; υπάρχουν εχέγγυα μη αποτυχίας ή αντίστοιχη ρήτρα;

Παραμένουμε στη διάθεσή σας και ευελπιστούμε στην απάντησή σας.

Για την Εκτελεστική Γραμματεία

Ο Πρόεδρος                                   Ο Γεν. Γραμματέας

Τσουκαράκης Ανέστης
Αντισυνταγματάρχης (ΣΔΓ)
6974365800

     

Μαστρογιαννάκης Χρίστος
Υπολοχαγός (ΠΒ)
6972516650

 

Η ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ  ΠΕΡΙΕΧΟΜΈΝΟΥ ...

Η εκμηδένιση του επιδόματος επικινδυνότητας

2015-03-26-1Παλαιότερα (2010) είχαμε ζήσει λευκές απεργίες πιλότων μαχητικών αεροσκαφών από πτήσεις που δεν αφορούσαν πραγματικές επιχειρησιακές ανάγκες, εξαιτίας της φορολόγησης του πτητικού επιδόματος. Η φορολόγηση του επιδόματος πέρασε διάφορες φάσεις. Μέχρι τα τέλη του 2013 το 65% του επιδόματος «επικινδυνότητας» ήταν αφορολόγητο και οι δικαιούχοι πλήρωναν φόρο για το υπόλοιπο 35%. Στη συνέχεια το επίδομα στο σύνολό του προστέθηκε στο εισόδημα και φορολογήθηκε, αναγκάζοντας το πρωθυπουργικό γραφείο να εκδώσει ανακοίνωση για αποκατάσταση της φορολογίας στο προηγούμενο καθεστώς. Παράλληλα υπήρξαν και διαρροές για επιστροφή τυχόν παρακρατήσεων που είχαν ήδη γίνει. Την συνέχεια σχετικά με το θέμα, οι συνάδελφοι θα την μάθουν από τους λογιστές τους φτιάχνοντας τις δηλώσεις για το 2014.
   Εκτός της φορολογίας, η εκμηδένιση του επιδόματος επικινδυνότητας, που δικαιούνται και οι απόστρατοι, συντελείται και κατά το μέρος που φτάνει στα χέρια τους κάθε μήνα. Η ΣΕΑΑ δεν δηλώνει ότι έχει γνώσεις «ειδικού» περί τα οικονομικά, προσπαθεί όμως να αναδείξει το θέμα, σαν ελάχιστη ανταπόκριση στην αγανάκτηση που εκφράζουν σχετικά μέλη της και φίλοι.
   Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όλοι οι συνταξιούχοι έχουμε υποστεί μεγάλες περικοπές στις αποδοχές μας. Προκειμένου για τους απόστρατους των Ενόπλων Δυνάμεων σήμερα έχουμε μειώσεις σύμφωνα με τους νόμους Ν.4002/2011, 4024/11, 4051/12, 4093/12 και κρατήσεις: φόρου, περίθαλψης, ΕΑΣ (Ν3865/10), Έκτακτης εισφοράς (Ν3986/11). Όλοι θιγόμαστε από το πετσόκομμα αυτό των αποδοχών μας, πλην όμως αυτοί που θίγονται περισσότερο από όλους είναι όσοι δικαιούνται «προσαύξηση εξαμήνων». Η υπηρεσία – πατρίδα - κράτος τους έχει αναγνωρίσει την επικινδυνότητα της εργασίας τους κατά την ενεργό σταδιοδρομία τους, αμείβοντας τους επιπλέον όλων των άλλων που υπηρετούσαν σε συνήθεις υπηρεσίες. Πρόκειται κυρίως για ιπτάμενο προσωπικό αεροσκαφών ελικοπτέρων, προσωπικό υποβρυχίων, αλεξιπτωτιστών, υποβρύχιων καταστροφέων, ναρκαλιευτών κλπ. Όλες αυτές οι κατηγορίες έχουν ιεραρχηθεί και ανάλογα με την επικινδυνότητα της κάθε μιας κλιμακώνεται και η αμοιβή της, τόσο ως εν ενεργεία όσο και ως απόστρατοι.
2015-03-26-2   Κάποιες από τις μειώσεις όπως και τις κρατήσεις, που έχουν επιβληθεί στις αποδοχές, είναι μεγαλύτερες όσο αυξάνονται οι ακαθάριστες αποδοχές. Έτσι στην περίπτωση όσων δικαιούνται «προσαύξηση εξαμήνων», το τσεκούρωμα είναι μεγαλύτερο. Παρατηρείται δηλαδή το φαινόμενο οι μειώσεις να είναι υπερ-πολλαπλάσιες από εκείνες απλού αποστράτου ακόμη και πολύ μεγαλύτερου βαθμού. Τελικά καταλήγει, κατά κάποιο τρόπο, να τιμωρούνται άνθρωποι που το κράτος τους είχε αναγνωρίσει την ιδιαίτερη επικινδυνότητα της ειδικότητάς τους. Για όλους μας καταντάει γελοία η διαφορά μεταξύ των ακαθάριστων και πληρωτέων αποδοχών στις βεβαιώσεις αποδοχών, αλλά στις περιπτώσεις που συζητάμε το γελοίο καταντάει κοροϊδία και προκαλεί αγανάκτηση. (Επίσης, δεν είναι κάπως κραυγαλέο οι αποδοχές των βουλευτών να φορολογούνται μόνο στο 25%, ενώ των στρατιωτικών φτάνει να περικόπτεται μέχρι και το 60% των πλήρων αποδοχών τους;). Επιπρόσθετα το σημείο στο οποίο ο εκνευρισμός που προκαλείται ξεπερνάει κάθε όριο είναι η κράτηση για περίθαλψη. Επειδή η σχετική κράτηση γίνεται με ποσοστό επί των ακαθάριστων αποδοχών, εμφανίζεται το φαινόμενο άτομα που δικαιούνται «προσαύξηση 6μήνων» να τους κρατείται για περίθαλψη μεγαλύτερο ποσό από άλλους, αλλά να δικαιούνται κατώτερη θέση από αυτούς στα νοσοκομεία!
2015-03-26-3   Πρόσφατα κυκλοφόρησαν εκ μέρους των ΕΑΑ (ΝΠΔΔ) προτάσεις προς τον ΥΕΘΑ για την «αποκατάσταση αδικιών» στις αποδοχές αποστράτων. Στις συγκεκριμένες προτάσεις, μεταξύ των άλλων θίγεται και περίπτωση μείωσης μερικών δεκάδων ευρώ από επίδομα Ταξιάρχου, με αποτέλεσμα να πέφτει κάτω από το αντίστοιχο επίδομα κατωτέρων βαθμών. Για το επίδομα επικινδυνότητας δεν διαβάσαμε τίποτα. Δεν ήξεραν, δεν ρώτησαν, δεν έμαθαν, όπως λέγεται. Είναι λυπηρό, αλλά όπως φαίνεται η διαβούλευση μπορεί να ισχύει σε επίπεδο κυβέρνησης, όχι όμως και στο επίπεδο των ειδικών των ΕΑΑ. Ίσως πάλι το κούρεμα της «προσαύξησης εξαμήνων» να θεωρήθηκε ότι ήταν εκτός του σκοπού της αποστολής που είχαν αναλάβει να προτείνουν δηλαδή, μόνο ότι αφορούσε άρση «των αδικιών εις βάρος των στρατιωτικών συνταξιούχων σε σχέση με τους πολιτικούς». Εδώ είναι και η διαφορά αντιμετώπισης από την πλευρά μας: Είναι άδικο για όλους τους εργαζόμενους και συνταξιούχους να τους αναγνωρίζεται ότι δικαιούνται και να τους χορηγείται επίδομα επικινδυνότητας από την μια και να τους αφαιρείται από την άλλη.
   Πολλές κατηγορίες συνταξιούχων αναγκάζονται να καταφύγουν στα δικαστήρια μέσω δικηγορικών γραφείων, πληρώνοντας επιπλέον χαράτσια και με την διαδικασία αυτή. Σε κάθε περίπτωση ζημιωμένοι οικονομικά είναι πάντα οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι. Η ΣΕΑΑ προτείνει στους συναδέλφους να εντάξουν και το συγκεκριμένο ζήτημα στον κατάλογο των διεκδικήσεων τους και να πυκνώσουν τις τάξεις της, κατά τους αγώνες που έρχονται σε συνεργασία με άλλες ομάδες πολιτών.
   Γενικά στην ΣΕΑΑ είμαστε υπέρ της αποκατάστασης μισθών και συντάξεων, ή ακριβέστερα της αγοραστικής δυνατότητας εργαζομένων και συνταξιούχων στα προ κρίσης επίπεδα. Σε ότι αφορά στρατιωτικούς και προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας που δικαιούνται επιδόματος επικινδυνότητας, για τους οποίους μπορούμε να εκφράσουμε γνώμη, καθώς ξέρουμε τι επιπτώσεις έχει στην υγεία και γενικότερα στη ζωή τους η επικίνδυνη εργασία τους, τους αξίζει η αποκατάσταση της οικονομικής αναγνώρισης της προσφοράς τους. Διεκδικούμε λοιπόν, οι «προσαυξήσεις εξαμήνων» στρατιωτικών και προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας και αποστράτων να εξαιρεθούν από κάθε είδους φορολόγηση και κρατήσεις μνημονιακών ή άλλων νόμων.

Πηγή:sea-a.blogspot.gr